Webinar: 3D-print i sundhedsvæsenet: et værktøj til hurtig omstilling – del 1

Onsdag d. 13. Maj kl. 13:00 til kl. 15:30

I en krisesituation, som den vi befinder os i og som er affødt af COVID-19, opstår der nye udfordringer og behov, som tvinger alle til at tænke anderledes. Det betyder, der fødes ideer til nye løsninger inden for alle områder. Også anvendelse af 3D-print i sundhedssektoren. Spørgsmålene lyder:

  • Kan eksisterende produkter anvendes på nye måder?
  • Kan der udvikles helt nye produkter?
  • Kan man gennemføre hurtig omstilling af eksisterende produktionslinjer?

Spørgsmålene vil blive belyst på to webinarer. Første del vil sætte rammen, og du vil få indblik i den situation sundhedsvæsnet står i som følge af coronavirussen. Dansk AM Hub og en forsker fra Aarhus Universitet vil også komme med deres perspektiv på situationen netop nu.

Anden del vil i højere grad være løsningsorienteret, og du vil her møde virksomheder fra både ind- og udland. Samt få indblik i, hvordan værnemidler testes og godkendes i en krisetid, hvor alting skal gå stærkt.

Bliv motiveret og mød eksperter

Målet med webinarerne er at skabe læring, motivere og samle økosystemet, så vi inden for en kort periode vil være i stand til at udbrede anvendelsen af 3D-print i sundhedsvæsenet.

Er du kliniker, forsker eller kommer fra en virksomhed eller myndighed i sundhedsvæsenet og interesserer du dig for 3D-print, er det dig, vi har brug for, når vi skal udbrede anvendelsen af 3D-print i sundhedsvæsnet. Tilmeld dig i dag via linket i højre side.

Webinarerne er bygget op af korte live præsentationer af 15-minutters varighed med god mulighed for at stille spørgsmål efter hvert oplæg.

Matchmaking

Da arrangementet vil tage form som et webinar, og vi ikke vil mødes på normal vis, tilbyder vi alle deltagere gratis oprettelse i vores matchmakingplatform og mulighed for at booke en-til-en møder med de andre deltagere. Opret din profil i matchmakingsystemet i dag. 

Når du er oprettet, er du klar til at finde relevante samarbejdspartnere eller andre, du gerne vil tage et kort, virtuelt møde med. Vi har sat nogle mødetidspunkter op, og I booker selv. Disse korte møder er typisk gode til at afklare, om I vil fortsætte med et mere dybdegående møde, eller om der ikke rigtig er grundlag for at bruge mere tid. Her kan I så udveksle kontaktoplysninger og aftale nærmere.

De første matchmøder kan du planlægge lige efter første webinar, og så er der to ’møderum’ yderligere.

Mødetidspunkter
Torsdag d. 14. maj kl. 13:00-15:00 (dagen efter første webinar)
Tirsdag d. 19. maj kl. 13:00-15:00
Onsdag d. 27. maj kl. 13:00-15:00 (dagen efter andet webinar).

Du kan læse mere om matchmakingsystemet her og oprette din profil her. For spørgsmål skriv til Julie Justi Andreasen, matchmaking@welfaretech.dk.

Se program og yderligere informationer her. Eller tilmeld dig her med det samme. 

Læs om del 2 af webinaret her. 

Arrangementet afholdes af MTICTeknologisk InstitutForce TechnologyAarhus Universitet og AM-Hub.

Medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet.